Statybų vagonėliai

Statybiniai vagonėliaiVagonėlių fronte - nieko naujo

Gražiausiose vietose statomi statybiniai ar turistiniai vagonėliai - rakštis, kurios nepavyksta ištraukti nei statybų prievaizdams, nei aplinkosaugininkams.

Tokią išvadą galima padaryti po diskusijos Klaipėdos viršininko administracijoje.

Mat tiek aplinkosaugininkai, tiek statybų priežiūros vykdytojai kratosi atsakomybės ir žaidžia pingpongą aiškindamiesi, kieno prerogatyva yra bausti neteisėtai pastatytų vagonėlių savininkus.

Mindžioja vietoje ir Aplinkos ministerijos specialistai, kurie niekaip nesugeba inicijuoti teisės aktų pakeitimų taip, kad už neteisėtai pastatytą vagonėlį aplinkosaugininkai galėtų skirti didesnes baudas, nes dabar jos - juokingos, siekiančios vos 50-100 litų.

Valdininkai sostinėje sugebėjo tik sukurpti aiškinamąjį raštą, kada vagonėlis laikomas transporto priemone, o kada - laikinu, nesudėtingu statiniu, kuriam pastatyti reikia gauti leidimus.

Statiniu laikoma tada, kai prie vagonėlio prijungti inžineriniai tinklai, elektra, vanduo ir jis stovi ne ant ratų, o ant pamatų. Jei vagonėlis stovi ant ratų ir be jokių komunikacijų - tai transporto priemonė.

Apskrityje realiomis statybų inspektorių skirtomis baudomis per metus buvo nubausti tik 2 neteisėtai pastatytų vagonėlių Nemuno deltos regioniniame parke savininkai. Skirtos iki 5 tūkst. litų siekusios baudos.

Šiuo metu vyksta procedūriniai procesai dėl 2 galimai nelegaliai pastatytų vagonėlių Juodkrantėje ir 1 - Nidoje.

"Problema gilėja, ją reikia spręsti, tačiau mūsų darbuotojai ir taip turi labai daug darbo tikrindami didelius, sudėtingus objektus, tad negali visų paežerių sužiūrėti", - sakė Klaipėdos apskrities viršininkas Vytautas Rinkevičius.

Ko gero, labiausiai šalyje pagarsėjo Seimo narės Loretos Graužinienės nelegaliai saugomoje teritorijoje pastatytas vagonėlis. Politikė sumokėjo nemenką baudą.

Šiuo metu Klaipėdos apygardos administraciniame teisme guli 7 bylos dėl buvusio Seimo pirmininko Artūro Paulausko patarėjo ir bendražygio Rolando Zujevo pastatyto vagonėlio Juodkrantėje, Gintaro įlankoje. Verslininkas siekia įrodyti savo tiesą, aplinkosaugininkai - savo.

Statybinis vagonėlisKlaipėdos regiono saugomose ir rekreacinėse teritorijose gausėja nelegaliai pastatytų stacionariam poilsiui skirtų vagonėlių.

„Valdyti susiklosčiusią situaciją ir priimti sprendimus trukdo tai, kad aplinkos apsaugą ir statybas kontroliuojančių institucijų specialistai skirtingai interpretuoja teisės aktus“, - sakė Klaipėdos apskrities viršininkas Vytautas Rinkevičius.
Klaipėdos apskrities viršininko administracija vadovaujasi Aplinkos ministerijos išaiškinimu, kad kilnojamieji objektai/įrenginiai, tarp jų - ir vagonėliai, turintys kelių transporto priemonėms būdingus mazgus ir sistemas (stabdžius, apšvietimo ir šviesos signalizacijas, sukabinimo įtaisus, pakabas) laikytini transporto priemonėmis, kurioms netaikomi Statybos įstatymo ir statybos techninių reglamentų reikalavimai.
„Dėl tokių vagonėlių, kurie atgabenti nelegaliai, imtis priemonių privalo saugomų teritorijų atsakingi pareigūnai“, - tvirtino apskrities viršininkas.
Kilnojamieji nameliai, tarp jų - ir vagonėliai, kurie yra pastatyti ant žemės paviršiaus įrengus pamatus, objekto konstrukcija laikosi ne ant ratų, bet ant akmeninių, metalinių ar kitokių atramų, pajungtas elektros įvadas, vandens, nuotekų ir kitos komunikacijos, pristatyti ar įrengti laiptai, terasos, pavėsinės, malkinės, takeliai, laikytini nesudėtingais/laikinais statiniais.
Klaipėdos apskrities viršininko administracija gaudavo daug informacijos apie savavališkai pastatytus vagonėlius iš Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos. Apskrities administracijos Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros departamento specialistai kartu su parko direkcijos atstovais patikrino 22 vagonėlius ir tik trijuose iš jų rado pajungtus inžinerinius tinklus. Kitaip tariant, tik trys vagonėliai laikytini statiniais, o ne transporto priemonėmis.
Valstybinės saugomų teritorijų tarnybų prie Aplinkos ministerijos pareigūnams taip pat numatyta teisė surašyti administracinio teisės pažeidimo protokolus pastatytiems statiniams, tačiau saugomų teritorijų pareigūnai nesinaudoja šia teise. Klaipėdos apskrities viršininko administracija kreipėsi į Aplinkos ministrą prašydama įpareigoti Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos pareigūnus atlikti savo funkcijas, vykdant saugomos teritorijos priežiūrą.
Nuo praėjusių metų Klaipėdos apskrities viršininko administracija yra surašiusi reikalavimus išgabenti vagonėlius iš saugomų teritorijų Neringoje, Šilutės rajone ir Palangoje.
Data: 2009-02-21

Kategorijos

Apklausa

Ar planuojate artimiausiu metu pradeti statybą?